Všeobecné obchodné podmienky

Alena Kasáková – GASTROALKA Slovakia
Sídlo firmy: Turie 373, 013 12 Turie
Adresa predajne: Dlhá ulica 932/95B, 010 09 Žilina
IČO: 34221824
IČ DPH: SK1020544316

Tieto obchodné podmienky upravujú vzťah medzi predávajúcim GASTROALKA Slovakia – Alena Kasáková a kupujúcim a všetky dodávky tovaru a služieb uskutočnené v dobe platnosti obchodných podmienok im podliehajú.

 

Objednávka:
GASTROALKA Slovakia – Alena Kasáková (ďalej len predávajúci) akceptuje iba objednávky v elektronickej forme. Na objednávke treba uviesť fakturačné údaje objednávajúceho, katalógové číslo, názov a množstvo objednávaného tovaru, termín, adresu a spôsob dodania. Ak nie je uvedený spôsob dopravy, predávajúci si vyhradzuje právo určiť najvhodnejší spôsob. Objednávka bude objednávajúcemu potvrdená do dvoch pracovných dní od jej prijatia. Tovar je objednávajúcemu rezervovaný max. 2 týždne. Potom je postúpený na ďalší predaj. Akákoľvek zmena objednávky musí byť odsúhlasená predávajúcim a kupujúcim.

 

Platobné podmienky:
Faktúra je vystavená v cenách platných v deň fakturácie. Požadujeme platbu v hotovosti pri odbere tovaru, ktorý je bežne na sklade. Pri tovare, ktorý je nutné objednať, požadujeme preddavok 50% ako potvrdenie objednávky. Zostatkovú sumu je potrebné zaplatiť pri dodaní tovaru v hotovosti, prípadne vopred na účet predávajúceho.

Všetok tovar ostáva majetkom predávajúceho až do úplného zaplatenia jeho hodnoty.

 

Dodacie podmienky:
Tovar je možné odobrať osobne zo skladu predávajúceho alebo na náklady kupujúceho zaslať zmluvným prepravcom.
Dodací termín tovaru, ktorý je v sklade, je 2 - 4 pracovné dni. Dodací termín tovaru, ktorý nie je v sklade, je 10 pracovných dní.

Termín dodania sa môže oneskoriť na základe vyššej moci bez zavinenia predávajúceho.

 

Záručné a reklamačné podmienky:

Predávajúci garantuje:

- záručnú dobu 12 mesiacov (pri predaji tovaru fyzickej osobe či organizácii, ktorá koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti - § 429 Obchodného zákonníka) odo dňa uvedenia do prevádzky, pričom zariadenie musí byť uvedené do prevádzky max. do 60 dní od zakúpenia.

- záručnú dobu 24 mesiacov (pri predaji tovaru fyzickej osobe – spotrebiteľovi pre súkromnú priamu osobnú spotrebu - § 52 a § 620 Občianskeho zákonníka) odo dňa uvedenia do prevádzky, pričom zariadenie musí byť uvedené do prevádzky max. 30 dní od zakúpenia.

a) Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť vada oznámená predávajúcemu a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

b) Záruka začína plynúť dňom vystavenia faktúry.

c) Záručná lehota tovaru opraveného alebo vymeneného v reklamačnom poriadku dobieha podľa záruky pôvodného tovaru.

 

ODSTRÁNENIE ZÁVADY A VYLÚČENIE ZO ZÁRUKY

a) Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady tovaru vzniknuté:

- ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo

- ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí

- použitím neautorizovaného spotrebného materiálu

- používaním tovaru v  podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi podmienkam prostredia, pre ktoré je tovar určený

- nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v  rozpore s  dokumentáciou či všeobecnými zásadami

- neodbornou inštaláciou, neodborným obsluhovaním či zanedbanou starostlivosťou o tovar

- zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN

b) Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzkovania produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.

c) Ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar označený pri predaji ako zlacnený alebo použitý, poskytuje sa záruka len v prípadoch výslovne uvedených.

d) Predávajúci má právo na náhradu vzniknutých servisných, organizačných a manipulačných nákladov, v prípade že: – pri testovaní sa neprejaví popisovaná závada a tovar bude považovaný plne funkčným – záruka na tovar už uplynula – závada bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním s tovarom

e) Počas záruky zaistí predávajúci odstránenie poruchy výrobku. Vyhradzuje si právo nahradiť neopraviteľný diel dielom podobným alebo s rovnakými technickými parametrami alebo vymeniť tovar za nový. Záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho vady, za ktoré zodpovedá predávajúci.

f) V  prípade, že kupujúci požaduje v  rámci reklamácie odstránenie vád výmenou za  iný tovar (produkty) alebo odstránenie vád opravou či zľavou z kúpnej ceny, je vždy povinný predložiť predávajúcemu pri reklamácii kompletný tovar v originálnom obale. Pri nedodržaní tejto požiadavky nesie kupujúci plnú zodpovednosť za  škodu vzniknutú na  tovare pri preprave a manipulácii z dôvodu neoriginálneho obalu Ak bude z tohto dôvodu tovar poškodený, nebude tovar k reklamácii prijatý a bude zaslaný kupujúcemu späť na jeho náklady.

g) Pokiaľ nebude možné riadne uplatnenú reklamáciu vybaviť z objektívnych dôvodov výmenou za iný tovar, predávajúci poskytne kupujúcemu finančnú náhradu za reklamovaný tovar formou dobropisu. Dobropis bude vystavený v cenách predaja tovaru aktuálneho ku dňu predaja.

 

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy je oprávnený kupujúci, ktorým je spotrebiteľ aj kupujúci, ktorým je podnikateľ.
a) Kupujúci, ktorým je spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy v zmysle ustanovenia § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote doručený list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch odberného miesta predávajúceho. Tovar je kupujúci spotrebiteľ povinný vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, predávajúci môže vrátenú cenu znížiť  o tomu odpovedajúci čiastku. Peniaze budú vrátené kupujúcemu spotrebiteľovi do 14 dní od účinnosti odstúpenia  od zmluvy kupujúcim. Predávajúci nie je povinný po uplynutí zákonom stanovej lehoty 14 pracovných dní prijať na reklamáciu nevyčistený alebo inak znečistený tovar nezodpovedajúci hygienickým štandardom. Pokiaľ sa kupujúci rozhodne pre odstúpenie v 14 dňovej lehote, je povinný tovar doručiť na adresu predávajúceho s dokladom o kúpe a uvedením čísla bankového účtu, v prospech ktorého predávajúci poukáže kupujúcim uhradenú výšku kúpnej ceny alebo s uvedením, či bude suma čerpaná pre ďalší nákup. Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že pokiaľ sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že pokiaľ dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 12  zákona č. 102/2014 Z. z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Kupujúci nesmie tovar, ktorý si kúpil od predávajúceho a chce ho predávajúcemu vrátiť, zasielať na adresu predávajúceho formou dobierky. Takto doručený tovar nebude predávajúcim prevzatý a kupujúcemu môže uplynúť lehota na riadne vrátenie tovaru. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu kredit, ktorý na jeho žiadosť bude odoslaný na ním uvedený účet, a to najneskôr do 14 dní od účinnosti odstúpenia od zmluvy, prípadne bude môcť byť použitý na ďalší nákup tovaru u predávajúceho.
Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou tohto formulára uvedeného nižšie. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
b) Kupujúci, ktorým je podnikateľ sa môže s predávajúcim dohodnúť na odstúpení od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je na zhodnotení predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady kupujúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady. Pri vystavení dobropisu môže byť od kupujúceho vyžadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho. Predložením občianskeho preukazu kupujúci súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov.

Odstúpenie od zmluvy nemôže byť uskutočnené elektronickou formou komunikácie.

V súlade s § 12 ods. 5 vyššie uvedeného zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

- poskytovanie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy

- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť

- predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela ktoré spotrebiteľ rozbalil, resp. počítačového programu ak prebehla jeho inštalácia- Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme. Zásielku s tovarom odporúčame poistiť.

- v prípade, ak kupujúci uplatnil možnosť bezplatného zaslania tovaru budú mu z kúpnej ceny tovaru odrátané náklady vynaložené na doručenie tovaru kupujúcemu. Náklady súvisiace s vrátením tovaru znáša zákazník na vlastné náklady v plnej výške.

- v prípade nedodania kompletného tovaru alebo inak nedodržané vyššie uvedené podmienky sa termín posúva do doby dodania plnohodnotného tovaru.

- v prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebude “predávajúci” akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady “kupujúceho” späť.

 

Alternatívne riešenie sporov (ARS)

Kupujúci - spotrebiteľ - má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na nazdar@braduz.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/info/policies/consumers_en. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Späť do obchodu